حسین جوانیاعماقساختهی شاکون باترا فیلم مرموز سرگرم کننده و...
حسین جوانی:«اعماق»(ساختهی شاکون باترا) فیلم مرموز، سرگرم کننده و تا حدودی سَر در گم است. از سویی خط داستانی اصلی خود را تا نیمههای فیلم پنهان نگاه میدارد و از سوی دیگر با طراحی مقدمهای طولانی بیننده را آمادهی مواجهه با موضوعی تکراری از منظری تازه میکند. مجموعهای از روابط خانوادگی درهمتنیده در کنار روابط عاطفی که به خیانت و جنایت منتهی میشوند.
پس از نمایش صحنهای کوتاه از گذشتهای نامعلوم، به زمان حال باز میگردیم و با دو زوج آشنا میشویم که برای آخر هفته به ویلایی زیبا میروند. آلیشا(با بازیِ دیپیکا پادوکن)، کاران(با بازیِ دهیریا کاروا) و تیا(با بازیِ آنانیا پاندی) که از بچگی با هم بزرگ شدهاند، بعد از مدتها در کنار هم جمع شدهاند تا تیا نامزدش زین(با بازیِ سیدهانت چاتورودی) را به آنها معرفی کند. پس از آشنایی با شهری گرمسیری و مردمان مُدرنش به واسطهی کسب و کارِ آلیشا، با قایق تفریحی مجللِ زین به دل موجهایی خروشان دریا میزنیم. با ورود به ویلا تقریباً دستمان آمده فیلم قرار است داستان خیانتی را روایت کند که هیچ بعید نیست بینِ آلیشا و زین شکل بگیرد. گویی کاران و تیا تنها ابزاری برایِ به هم رسیدن آنها بودهاند و حالا برای شکل گیری رابطه فقط باید پا به رویِ اخلاقیاتی گذاشت که همواره مانع پیشروی انسان شهریِ وابسته به سنتهاست.
با این حال «اعماق» به بیننده اجازه میدهد با چهار شخصیت اصلی آشنایی بیشتری پیدا کرده و روحیات و انگیزههای آنها را درک کند. اینکه هر یک از آنها در کجای زندگیشان هستند، چه آیندهای برای خود متصورند و برای رسیدن به این آینده حاضرند چه هزینهای پرداخت کنند. از این رو، به مرور شاهد تقابلهایی هستیم که نه به شکل مستقیم بلکه در ذهن شخصیتها شکل میگیرد و باعث ایجاد دافعه و جاذبهای می شود که پیش از ملاقات آنها با یکدیگر خبری از آن نبود. آلیشا میفهمد بلند پروازیاش در کنارِ کاران سرکوب خواهد شد و زین متوجه میشود در آستانهی درگیر شدن در ازدواجی سنتیست که علاقهای به آن ندارد. اما درست وقتی فکر میکنیم «اعماق» قرار است به نمایش رابطهی آلیشا و زین محدود شود، مسیر داستان با ظرافت عوض شده و با ارجاع به گذشتهای که در ابتدای فیلم شاهدش بودیم پرده از رازی بزرگ برداشته میشود...
.
«اعماق» سعی دارد تصویری تازه از هندوستان به بیننده ارائه میدهد. هندی با کمترین شباهت به فیلمهای بالیوودی که در ذهن دارید.
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #سینمای_هند #فیلم #دیپیکا_پادوکن
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
پس از نمایش صحنهای کوتاه از گذشتهای نامعلوم، به زمان حال باز میگردیم و با دو زوج آشنا میشویم که برای آخر هفته به ویلایی زیبا میروند. آلیشا(با بازیِ دیپیکا پادوکن)، کاران(با بازیِ دهیریا کاروا) و تیا(با بازیِ آنانیا پاندی) که از بچگی با هم بزرگ شدهاند، بعد از مدتها در کنار هم جمع شدهاند تا تیا نامزدش زین(با بازیِ سیدهانت چاتورودی) را به آنها معرفی کند. پس از آشنایی با شهری گرمسیری و مردمان مُدرنش به واسطهی کسب و کارِ آلیشا، با قایق تفریحی مجللِ زین به دل موجهایی خروشان دریا میزنیم. با ورود به ویلا تقریباً دستمان آمده فیلم قرار است داستان خیانتی را روایت کند که هیچ بعید نیست بینِ آلیشا و زین شکل بگیرد. گویی کاران و تیا تنها ابزاری برایِ به هم رسیدن آنها بودهاند و حالا برای شکل گیری رابطه فقط باید پا به رویِ اخلاقیاتی گذاشت که همواره مانع پیشروی انسان شهریِ وابسته به سنتهاست.
با این حال «اعماق» به بیننده اجازه میدهد با چهار شخصیت اصلی آشنایی بیشتری پیدا کرده و روحیات و انگیزههای آنها را درک کند. اینکه هر یک از آنها در کجای زندگیشان هستند، چه آیندهای برای خود متصورند و برای رسیدن به این آینده حاضرند چه هزینهای پرداخت کنند. از این رو، به مرور شاهد تقابلهایی هستیم که نه به شکل مستقیم بلکه در ذهن شخصیتها شکل میگیرد و باعث ایجاد دافعه و جاذبهای می شود که پیش از ملاقات آنها با یکدیگر خبری از آن نبود. آلیشا میفهمد بلند پروازیاش در کنارِ کاران سرکوب خواهد شد و زین متوجه میشود در آستانهی درگیر شدن در ازدواجی سنتیست که علاقهای به آن ندارد. اما درست وقتی فکر میکنیم «اعماق» قرار است به نمایش رابطهی آلیشا و زین محدود شود، مسیر داستان با ظرافت عوض شده و با ارجاع به گذشتهای که در ابتدای فیلم شاهدش بودیم پرده از رازی بزرگ برداشته میشود...
.
«اعماق» سعی دارد تصویری تازه از هندوستان به بیننده ارائه میدهد. هندی با کمترین شباهت به فیلمهای بالیوودی که در ذهن دارید.
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #سینمای_هند #فیلم #دیپیکا_پادوکن
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline