نگاهی به قسمت اول شهرک کلیله و دمنه قدرت نمایی برومند شهرک...

نگاهی به قسمت اول شهرک کلیله و دمنه قدرت نمایی بر
نگاهی به قسمت اول «شهرک کلیله و دمنه»
قدرت نمایی برومند
.
«شهرک کلیله و دمنه» داستان یک زن و شوهر است که محل خوش آب و هوای زندگی خود را رها کرده و به تهران آمدهاند. از همین خلاصه قصه میتوان پی برد که برومند دنبال آسیب شناسی از هجوم بی رویه به پایتخت است. این نگاه انتقادی از همان سکانس اول در سریال وجود دارد و تا آخر ادامه می یابد؛ از شیوه رانندگی، سختیهای آپارتماننشینی، ترافیک خیابان ها و حتی برخی آدمهای دغل! «شهرک کلیله و دمنه» با چنین نگاه انتقادی بیشتر مناسب مخاطب بزرگسال اســت تا کودک. گویا خانم برومند باز هم برای بچه های دهه ۶۰ قصه میگوید و دغدغه اصلیاش شــرایط ســخت آنها اســت. طبعا علاقه مندان به آثار این کارگردان میتوانند با داستان «شهرک کلیله و دمنه» همراه شوند و گاه از اشارات تلخ آن تاسف بخوردند و گاه با شوخی هایش بخندند.
.

ساختار کار عروسکی اصولا سخت است؛ به ویژه اینکه یک کارگردان با تعدد شخصیت مواجه باشد. «شهرک کلیله و دمنه» را می توان ادامه قدرت نمایی مرضیه برومند بعد از «شهر موش ها ۲»دانست. در آن فیلمها ساختار از قصه جلو بود و البته نوستالژی مقدم بر هر دو اینها. حالا در سریال «شهرک کلیله و دمنه» هم از نظر زیبایی بصری، تنوع عروسک و نیز هماهنگی آنها چیزی کم نیست. از قضا این حجم از شخصیت و لوکیشن انطباقی با نام سریال که از داستانهای کلیله و دمنه وام گرفته دارد. حتی کارگردان حواسش بوده که به اندازه کافی قصه تعریف کند و سهم شخصیتهای اصلی در رونمایی، به طور مساوی تقسیم شود. این از تجربه مرضیه برومند میآید که میداند با عروسک هایش چه کند./هفت صبح
.
.
.
عکس:عبدالرضا نیکو
.
.
.
#مرضیه_برومند #شهرک_کلیله_و_دمنه #فیلم_نت_نیوز۱۴۰۱

اینستاگرام FilmnetNews | فیلم‌نت نیوز