روز دوشنبه، مارتین اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی مرمت فیلم ...
![روز دوشنبه مارتین اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی م روز دوشنبه مارتین اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی م](https://gitishow.com/images/p/2022/5/8/b71a5872-cece-11ec-9ad9-fa163ef41a80.jpg)
روز دوشنبه، مارتین اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی مرمت فیلم او یک سالن نمایش آنلاین جدید به نام اتاق نمایش را راه اندازی خواهند کرد.
.
سالها پیش در حالی که مارتین اسکورسیزی و تلما شونمیکر در آپارتمانی در حال تدوین « گاو خشمگین» بودند - فرآیندی سخت که ذهن اکثر فیلمسازان را درگیر می کند - اسکورسیزی به تدوینگرش گفت که استراحت کند. و فیلمی داشت که باید برای او به نمایش میگذاشت
.
شونمیکر به یاد می آورد: «مارتین گفت، تو باید این یکی رو ببینی.»
اسکورسیزی در آن زمان از طرفداران پرشور فیلم های مایکل پاول و امریک پرسبرگر، دو فیلمساز بریتانیایی معروف به کمانداران بود. او فیلمهای تکنیکالر آنها مانند کفشهای قرمز، زندگی و مرگ سرهنگ بلیمپ و مساله زندگی و مرگ را شاهکار میدانست. اما از تماشای عاشقانه سیاه و سفید اسکاتلندی آنها که در سال 1945 ساخته بودند، خودداری کرده بود،نام این فیلم «می دانم کجا می روم!» بود و اسکورسیزی ترس داشت که مبادا فیلمی سبک تر باشد. شاید از روی عنوان فیلم چنین تصوری پیدا کرده بود. و علاوه بر این، پاول و پرسبرگر چند شاهکار می توانستند بسازند؟
.
با این حال اسکورسیزی شب قبل از شروع فیلمبرداری «گاو خشمگین» به همراه دوستش جی کاکس ترغیب شد که فیلم را تماشا کند. اسکورسیزی در ایمیلی به یاد می آورد: «من نمی توانستم بیشتر از این اشتباه کنم. فیلم خنده دار بود، هیجان انگیز بود، واقعاً عرفانی بود و عمیقاً تکان دهنده. من از آن زمان تاکنون بارها فیلم من می دانم کجا می رومرا دیده ام - در واقع آنقدر دیدهام که تقریباً حسابش را از دست داده ام - و همیشه متاثر ، شگفت زده شدهام. فیلم تا آن لحظات شگفتانگیز پایانی تعلیقش را حفظ میکند.»
.
از روز دوشنبه، اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی مرمت فیلم که تأسیس کرده، یک سالن مجازی جدید به نام اتاق نمایش را راه اندازی خواهند کرد. هر ماه، تنها برای یک شب، فیلمهایی که توسط بنیاد فیلم « Film Foundation» مرمت شدهاند، در نمایش آنلاین رایگان همراه با بحثها و صحبتهای مارتین اسکورسیزی و سایر فیلمسازان ارائه میشوند. این سالن نمایش آنلاین با نسخه مرمت شده «من می دانم کجا می روم!» آغاز به کار میکند.
.
از آنجایی که فیلم در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم اکران شد، جایگاه بی نظیری را در دل سینمادوستان پیدا کرد. « من میدانم کجا می روم!» مشهورترین فیلم پاول و پرسبرگر نیست و در فهرست «ترین»های تاریخ سینما هیچ وقت نیامده است.
ادامه در کامنت
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #مارتین_اسکورسیزی
ترجمه: ارغوان اشتری
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
.
سالها پیش در حالی که مارتین اسکورسیزی و تلما شونمیکر در آپارتمانی در حال تدوین « گاو خشمگین» بودند - فرآیندی سخت که ذهن اکثر فیلمسازان را درگیر می کند - اسکورسیزی به تدوینگرش گفت که استراحت کند. و فیلمی داشت که باید برای او به نمایش میگذاشت
.
شونمیکر به یاد می آورد: «مارتین گفت، تو باید این یکی رو ببینی.»
اسکورسیزی در آن زمان از طرفداران پرشور فیلم های مایکل پاول و امریک پرسبرگر، دو فیلمساز بریتانیایی معروف به کمانداران بود. او فیلمهای تکنیکالر آنها مانند کفشهای قرمز، زندگی و مرگ سرهنگ بلیمپ و مساله زندگی و مرگ را شاهکار میدانست. اما از تماشای عاشقانه سیاه و سفید اسکاتلندی آنها که در سال 1945 ساخته بودند، خودداری کرده بود،نام این فیلم «می دانم کجا می روم!» بود و اسکورسیزی ترس داشت که مبادا فیلمی سبک تر باشد. شاید از روی عنوان فیلم چنین تصوری پیدا کرده بود. و علاوه بر این، پاول و پرسبرگر چند شاهکار می توانستند بسازند؟
.
با این حال اسکورسیزی شب قبل از شروع فیلمبرداری «گاو خشمگین» به همراه دوستش جی کاکس ترغیب شد که فیلم را تماشا کند. اسکورسیزی در ایمیلی به یاد می آورد: «من نمی توانستم بیشتر از این اشتباه کنم. فیلم خنده دار بود، هیجان انگیز بود، واقعاً عرفانی بود و عمیقاً تکان دهنده. من از آن زمان تاکنون بارها فیلم من می دانم کجا می رومرا دیده ام - در واقع آنقدر دیدهام که تقریباً حسابش را از دست داده ام - و همیشه متاثر ، شگفت زده شدهام. فیلم تا آن لحظات شگفتانگیز پایانی تعلیقش را حفظ میکند.»
.
از روز دوشنبه، اسکورسیزی و سازمان غیرانتفاعی مرمت فیلم که تأسیس کرده، یک سالن مجازی جدید به نام اتاق نمایش را راه اندازی خواهند کرد. هر ماه، تنها برای یک شب، فیلمهایی که توسط بنیاد فیلم « Film Foundation» مرمت شدهاند، در نمایش آنلاین رایگان همراه با بحثها و صحبتهای مارتین اسکورسیزی و سایر فیلمسازان ارائه میشوند. این سالن نمایش آنلاین با نسخه مرمت شده «من می دانم کجا می روم!» آغاز به کار میکند.
.
از آنجایی که فیلم در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم اکران شد، جایگاه بی نظیری را در دل سینمادوستان پیدا کرد. « من میدانم کجا می روم!» مشهورترین فیلم پاول و پرسبرگر نیست و در فهرست «ترین»های تاریخ سینما هیچ وقت نیامده است.
ادامه در کامنت
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #مارتین_اسکورسیزی
ترجمه: ارغوان اشتری
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline