مازیار وکیلیدر تلویزیون یک ایده کوچک اما هوشمندانه میتوان...
.
مازیار وکیلی:در تلویزیون یک ایده کوچک اما هوشمندانه میتواند به ساخت برنامهای جمع و جور منتهی شود که بسیار بیشتر از تمامی برنامههای پرخرج پرمخاطب میشود. این دقیقاً اتفاقاتی است که برای برنامه گفت و گو محور و ساده چهل تیکه اُفتاده است. طراحان این برنامه به خوبی مردم ایران را میشناسند و میدانند این مردم شیفته خاطرات و نوستالژیهای خود هستند. بنابراین با بیدارکردن احساسات نوستالژیک مردم موفق شدهاند یکی از موفقترین برنامههای سالهای اخیر تلویزیون را بسازند.
.
ایده ساده برنامه چهل تیکه با تکیه بر دو عنصر قوام پیدا میکند، اول مهمانی که به برنامه دعوت میشود و دوم تصاویر آرشیوی بکری که از سالهای فعالیت آن مهمان (که اغلب هنرمند است) پخش میکند. انتخاب هوشمندانه مهمانها که اغلب از چهرههای پُرکار و بیحاشیه سینما، تلویزیون و دوبلاژ ایران هستند باعث شده برنامه به طور کامل عطر و مودی نوستالژیک پیدا کند که خوشایند تمام خانوادههای ایرانی است.
.
نگاهی به لیست مهمانهای این برنامه خصوصاً در سری آخر آن نشان میدهد تک تک این مهمانان هوشمندانه انتخاب شدهاند و مردم با آنها خاطر دارند. اما انتخاب این چهرهها یک ارزش افزوده اخلاقی هم برای این برنامه دارد و آن تقدیری هر چند کوچک از هنرمندان و ورزشکارانی است که در سالهای اخیر به حاشیه رفتهاند و گوشه نشین شدهاند. جدای از این موضوع تصاویر آرشیوی انتخابی در این برنامه هم بسیار غنی است و در تصاویر پخش شده مواردی وجود دارد که هوش از سر مهمان و مخاطب میپراند و او را به دورترین خاطرات زندگیاش میبرد. سوالهای هوشمندانه ثابتی هم درباره مسائل ساده و آرزوهای محال طرح شده که مانند یک موتیف در هر قسمت از مهمانان پرسیده میشود. سوالاتی که علاوه بر اینکه باعث آشنایی مخاطب با روحیه مهمانها میشود، به برنامه هم تشخص و هویتی ویژه میبخشد.
.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #تلویزیون #چهل_تیکه #محمدرضا_علیمردانی #شوی_تلویزیون #صداوسیما
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
مازیار وکیلی:در تلویزیون یک ایده کوچک اما هوشمندانه میتواند به ساخت برنامهای جمع و جور منتهی شود که بسیار بیشتر از تمامی برنامههای پرخرج پرمخاطب میشود. این دقیقاً اتفاقاتی است که برای برنامه گفت و گو محور و ساده چهل تیکه اُفتاده است. طراحان این برنامه به خوبی مردم ایران را میشناسند و میدانند این مردم شیفته خاطرات و نوستالژیهای خود هستند. بنابراین با بیدارکردن احساسات نوستالژیک مردم موفق شدهاند یکی از موفقترین برنامههای سالهای اخیر تلویزیون را بسازند.
.
ایده ساده برنامه چهل تیکه با تکیه بر دو عنصر قوام پیدا میکند، اول مهمانی که به برنامه دعوت میشود و دوم تصاویر آرشیوی بکری که از سالهای فعالیت آن مهمان (که اغلب هنرمند است) پخش میکند. انتخاب هوشمندانه مهمانها که اغلب از چهرههای پُرکار و بیحاشیه سینما، تلویزیون و دوبلاژ ایران هستند باعث شده برنامه به طور کامل عطر و مودی نوستالژیک پیدا کند که خوشایند تمام خانوادههای ایرانی است.
.
نگاهی به لیست مهمانهای این برنامه خصوصاً در سری آخر آن نشان میدهد تک تک این مهمانان هوشمندانه انتخاب شدهاند و مردم با آنها خاطر دارند. اما انتخاب این چهرهها یک ارزش افزوده اخلاقی هم برای این برنامه دارد و آن تقدیری هر چند کوچک از هنرمندان و ورزشکارانی است که در سالهای اخیر به حاشیه رفتهاند و گوشه نشین شدهاند. جدای از این موضوع تصاویر آرشیوی انتخابی در این برنامه هم بسیار غنی است و در تصاویر پخش شده مواردی وجود دارد که هوش از سر مهمان و مخاطب میپراند و او را به دورترین خاطرات زندگیاش میبرد. سوالهای هوشمندانه ثابتی هم درباره مسائل ساده و آرزوهای محال طرح شده که مانند یک موتیف در هر قسمت از مهمانان پرسیده میشود. سوالاتی که علاوه بر اینکه باعث آشنایی مخاطب با روحیه مهمانها میشود، به برنامه هم تشخص و هویتی ویژه میبخشد.
.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #تلویزیون #چهل_تیکه #محمدرضا_علیمردانی #شوی_تلویزیون #صداوسیما
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline