پژمان خلیل زادهسریال داستان ترسناک آمریکایی که یکی از پر طر...
پژمان خلیل زاده:سریال «داستان ترسناک آمریکایی» که یکی از پر طرفدارترین آثار تلویزیونی یک دهه اخیر آمریکاست، با گذشت ده سال هم اکنون به فصل دهم خود رسیده است. رایان مورفی و براد فالچاک که از سال ۲۰۰۹ با همکاری یکدیگر سریال کمدی-موزیکال گِلی (Glee ) را ساختند، پس از دو سال در ۲۰۱۱ تصمیم گرفتند در دومین پروژه سریالی مشترک خود دست به ساخت اثری در ژانر وحشت بزنند که به این شکل اولین فصل «داستان ترسناک آمریکایی» ساخته شد. این سریال پس از پخش قسمتهای نخستینش به دلیل نحوه روایت و پرداخت خاص خود، مخاطبان زبادی را جذب نکرد اما رفته رفته با پیشبرد و ساخت فضای روانشناسانه حول روابط فردی آدمها و بروز گسستهای روحی و روانیشان در یک مکان ثابت، «داستان ترسناک آمریکایی» در فصل اول از میانه، سیر صعودی و جذابیت نمایشیاش رو به فزونی گذاشت.
پس از آن با نمایش فصل دوم، دیگر این سربال جای پای خود را در شیوه ساخت روایت و جهانش به شکل متواتر مستحکم نمود تا جایی که مخاطب با تکلیفی متعیین نسبت به هر فصل با داستان و خط پیرنگ مجزایی مواجهه شد.
«داستان ترسناک آمریکایی» در هر فصل به افسانهها و قصههای فانتزی محلی و بومی مناطق مختلف کشور آمریکا میپردازد. قصههایی که گاه از بریده گزارشهای مبهم در گذشتهای نه چندان دور با مضمونهای سنتی که در فرهنگ و کهن الگوی معاصر و قدیمی زیستبوم آمریکا سرچشمه میگیرد. همین موضوع پدیدآورندگان سریال را فصل به فصل به سمت ساخت تداومی قصههای مرموزتر و پر از ابهام سوق داد که از جهات مختلف همان کانون متمرکز فصل اول، یعنی درام روانشناسانه با چاشنی وحشت را در بر میگرفت.
اکنون سریال «داستان وحشتناک آمریکایی» در آخرین فصل خود به موضوع تهدید نیرویهای مرموز خارجی (موجودات فضایی) و ترسیم یک جهان برام استوکری مدرن (نویسنده رمان دراکولا) میپردازد. فصل دهم با تقسیم نیم فصل ابتدایی (شش قسمت) به مضمون خونآشامهای برآمده از مخدر و نیم فصل دوم (چهار قسمت) به هجوم یک گونه از یوفوهای دراکولا، درام خود را به شکل گسسته ارائه میدهد و پیرنگ مرکزیاش در یک کلیت نمایشی برای مخاطب آشنا با جهان مالیخولیایی روایت میشود.
ادامه مطلب را در سایت دنیای تصویر بخوانید
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر _آنلاین #سینما #سریال #داستان_وحشت_آمریکایی #سریال
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
پس از آن با نمایش فصل دوم، دیگر این سربال جای پای خود را در شیوه ساخت روایت و جهانش به شکل متواتر مستحکم نمود تا جایی که مخاطب با تکلیفی متعیین نسبت به هر فصل با داستان و خط پیرنگ مجزایی مواجهه شد.
«داستان ترسناک آمریکایی» در هر فصل به افسانهها و قصههای فانتزی محلی و بومی مناطق مختلف کشور آمریکا میپردازد. قصههایی که گاه از بریده گزارشهای مبهم در گذشتهای نه چندان دور با مضمونهای سنتی که در فرهنگ و کهن الگوی معاصر و قدیمی زیستبوم آمریکا سرچشمه میگیرد. همین موضوع پدیدآورندگان سریال را فصل به فصل به سمت ساخت تداومی قصههای مرموزتر و پر از ابهام سوق داد که از جهات مختلف همان کانون متمرکز فصل اول، یعنی درام روانشناسانه با چاشنی وحشت را در بر میگرفت.
اکنون سریال «داستان وحشتناک آمریکایی» در آخرین فصل خود به موضوع تهدید نیرویهای مرموز خارجی (موجودات فضایی) و ترسیم یک جهان برام استوکری مدرن (نویسنده رمان دراکولا) میپردازد. فصل دهم با تقسیم نیم فصل ابتدایی (شش قسمت) به مضمون خونآشامهای برآمده از مخدر و نیم فصل دوم (چهار قسمت) به هجوم یک گونه از یوفوهای دراکولا، درام خود را به شکل گسسته ارائه میدهد و پیرنگ مرکزیاش در یک کلیت نمایشی برای مخاطب آشنا با جهان مالیخولیایی روایت میشود.
ادامه مطلب را در سایت دنیای تصویر بخوانید
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر _آنلاین #سینما #سریال #داستان_وحشت_آمریکایی #سریال
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline