محمد جلیلوندمسعود کیمیایی در فیلمنوشت خائن کشی قصهای شکل ...
محمد جلیلوند:مسعود کیمیایی در فیلمنوشت «خائن کشی» ، قصهای شکل گرفته براساس تخیل خود را در بستری از تاریخ معاصر روایت کرده و کدهای زیادی از آن دوره به تماشاگران خود میدهد. گروهی که به نوعی خود را به لحاظ فکری به جبهه ملی نزدیک میدانند، هنگام کسوف به بانک ملی دستبرد میزنند تا با پول حاصل از آن اوراق قرضه ملی خریده و در اختیار دولت دکتر محمد مصدق قرار دهند. فیلم به مانند اغلب ساختههای کیمیایی، شروع خوبی داشته و تماشاگر را کاملا با شخصیتهای اصلی کار همراه می کند. با گیر افتادن یکی از آنها و فرار بقیه به خانهای کاروانسراگونه، قصه وارد فاز تازه ای شده و خرده داستانها شکل میگیرند. برخی از این داستانکها به تنه اصلی قصه چسبیده اما برخی دیگر زائد جلوه میکنند که اگر حذف هم شوند هیچ اتفاقی در روند پیشرفت داستان رخ نمیدهد
فیلم به لحاظ فنی یکی از شسته رفته ترین آثار سال های اخیر کیمیایی و یکی از بهترینهای جشنواره چهلم فیلم فجر محسوب می شود. مسعود سلامی با درک درست و دقیقی که از قصه خائنکشی داشته، فضای سیاه درخشانی را خلق کرده که روی پرده جلوهای خیره کننده داشته و دوران باشکوه نگاتیو و بافت خاص تصاویرش را به خاطر میآورد. همین طور طراحی صحنهای که روح در آن جریان داشته و دکور بودنش به ندرت توی چشم میزند. کیمیایی در انتخاب بازیگران برای نقشهای ریز و درشتی که در فیلم وجود دارد، طیف وسیع و البته نه چندان متجانسی را در کنار هم قرار داده است. تیم دونفره امیر آقایی و پولاد کیمیایی با توجه به تمرکز داستان روی آنها، وضعیت بهتری داشته و بازیشان نیز قابل قبولتر از آب درآمده است. سارا بهرامی هم از فرصتی طلایی که در اختیارش قرار گرفته به درستی بهره نگرفته و همان بازی همیشگی و متکی بر برون ریزی حسی را در اینجا نیز به نمایش گذاشته است. مهران مدیری در نقش سهراب بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشته که در قیاس با نقش آفرینیاش در درخت گردو، پیشرفت قابل ملاحظهای داشته است.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #سینما #خائنکشی #جشنواره_فجر #مسعود_کیمیایی #سینما #فیلم #نقد #مهران_مدیری #پولاد_کیمیایی #امیر_آقایی
mo_1355
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
فیلم به لحاظ فنی یکی از شسته رفته ترین آثار سال های اخیر کیمیایی و یکی از بهترینهای جشنواره چهلم فیلم فجر محسوب می شود. مسعود سلامی با درک درست و دقیقی که از قصه خائنکشی داشته، فضای سیاه درخشانی را خلق کرده که روی پرده جلوهای خیره کننده داشته و دوران باشکوه نگاتیو و بافت خاص تصاویرش را به خاطر میآورد. همین طور طراحی صحنهای که روح در آن جریان داشته و دکور بودنش به ندرت توی چشم میزند. کیمیایی در انتخاب بازیگران برای نقشهای ریز و درشتی که در فیلم وجود دارد، طیف وسیع و البته نه چندان متجانسی را در کنار هم قرار داده است. تیم دونفره امیر آقایی و پولاد کیمیایی با توجه به تمرکز داستان روی آنها، وضعیت بهتری داشته و بازیشان نیز قابل قبولتر از آب درآمده است. سارا بهرامی هم از فرصتی طلایی که در اختیارش قرار گرفته به درستی بهره نگرفته و همان بازی همیشگی و متکی بر برون ریزی حسی را در اینجا نیز به نمایش گذاشته است. مهران مدیری در نقش سهراب بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشته که در قیاس با نقش آفرینیاش در درخت گردو، پیشرفت قابل ملاحظهای داشته است.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #سینما #خائنکشی #جشنواره_فجر #مسعود_کیمیایی #سینما #فیلم #نقد #مهران_مدیری #پولاد_کیمیایی #امیر_آقایی
mo_1355
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline