بازگشت به دوران اوج فیلمسازی نگاهی به فیلم مرد بازنده ️م...

  بازگشت به دوران اوج فیلمسازی نگاهی به فیلم مرد
.
.
🎬بازگشت به دوران اوج فیلمسازی/ نگاهی به فیلم مرد بازنده
.
🔹️محمد تقی‌زاده، منتقد سینما در یادداشتی درخصوص فیلم تازه محمدحسین مهدویان نوشت:
.
مهدویان در اقدامی جسورانه، سراغ ژانر معمایی رفته که پرداخت آن به جهت دقت و تمرکز فراوان در پیچش‌های داستانی و طراحی معماهای روایی کار آسانی نیست و از سوی دیگر جای خالی این گونه پرطرفدار در آثار به نمایش درآمده در سینمای ایران به شدت احساس می‌شود. به طورکلی مرور کارنامه مهدویان نشان می‌دهد که جسارت و بازیگوشی در تغییر فضاها و گونه‌های مختلف از جمله ویژگی‌های شخصی و حرفه‌ای مهدویان است چرا که در میان هفت فیلم کارنامه کاری او، گونه‌های مختلفی چون طنز، مستند داستانی، ملودرام و درام معمایی دیده می‌شود.
.
#مرد_بازنده قصه خود را با الگوهای مرسوم سینمایی تعریف می‌کند و در این مسیر لکنت و انحراف چندانی نیز مشاهده نمی‌شود؛ از سوی دیگر شخصیت‌پردازی مرد بازنده از جمله نقاط قوت فیلم است که با بهره‌گیری از انتخاب‌های درست و بجا و گریم و طراحی‌های بصری دقیق، توانسته کاراکترهایی باورپذیر و همراه‌کننده خلق کند که به طور حتم زاییده فیلمنامه دقیق و حرفه‌ای و اجرای کم نقص گروه بازیگری آن است.
.
در کل، مرد بازنده از جمله فیلم‌های باکیفیت کارنامه فیلمسازی محمدحسین مهدویان است که پس از تجربه ناموفق شیشلیک و همچنین سریال پرنقص زخم‌کاری، نوعی بازگشت به اوج برای وی به شمار می‌آید. مهدویان با ایستاده‌ در غبار به یک‌باره پدیده شد، با ماجرای نیمروز ۱ به اوج رسید و پس از دو تجربه متوسط در لاتاری و ماجرای نیمروز۲، فیلم پرسوز و گداز و سنگین درخت گردو را بردپرده سینماها برد و پس از یک تجربه ناموفق و کلیشه‌ای در شیشلیک، بار دیگر مسیر صعودی خود در فیلمسازی را در پیش‌گرفته است.

khabargozarisaba

اینستاگرام صبا