مازیار وکیلی در سینمای ایران زوجهای هنری زیادی بودند که پس...
مازیار وکیلی: در سینمای ایران زوجهای هنری زیادی بودند که پس از ازدواج در مسیر کاری خود به موفقیتهای بزرگی رسیدهاند. شادی کرم رودی و آرین وزیر دفتری هم از این قاعده مستثنی نیستند. به نظر میرسد پس از آنکه شادی کرم رودی در فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» وزیر دفتری بازی کرد و آنها ازدواج کردند راه رسیدن به موفقیت برای این زوج هموارتر شده است. تا جایی که امسال وزیر دفتری با اولین فیلم بلندش یعنی بیرویا در جشنواره حضور دارد و کرم رودی هم فیلم کوتاهش یعنی «هرگز، گاهی، همیشه» در بخش رقابتی جشنواره پذیرفته شده است. علاوه بر این دو تجربه فردی، این زوج جوان در فیلم بیرویا هم با هم همکاری کردهاند و کرم رودی در اولین فیلم بلند همسرش بازی کرده است.
.
این سابقه طولانی در زمینه بازیگری و کارگردانی باعث شده «بیرویا» و «هرگز، گاهی، همیشه» دو تا از کنجکاویبرانگیزترین فیلمهای جشنواره امسال باشند. خصوصاً که «بیرویا» با یک تیم کاملاً حرفهای و بازیگرانی سرشناس به جشنواره فیلم فجر میآید. نگاهی به خلاصه داستان و سوابق وزیر دفتری خصوصاً دو فیلم کوتاهش مثل بچه آدم و هنوز نه نشان میدهد که «بیرویا» یکی از هیجانانگیزترین فیلمهای جشنواره است. از طرف دیگر «هرگز، گاهی، همیشه» فیلم کوتاه کرم رودی هم میتواند یکی از مهمترین فیلمهای کوتاه جشنواره امسال باشد.
.
نگاهی به سیر کاری وزیر دفتری و کرم رودی نشان میدهد نمیشود منتظر معجزه بود. پیشرفت این زوج هنری گام به گام تدریجی بوده است. آنها برای رسیدن به این جایگاه تمام مراحل رسیدن به موفقیت را مرحله به مرحله طی کردند، فیلم کوتاه ساختند و آن را برای نمایش به جشنوارههای مختلف عرضه کردند.
موفقیت «مثل بچه آدم» در جشنوارههای خارجی، خصوصاً حضور در جشنواره معتبری مانند جشنواره کن باعث شد نام وزیر دفتری و کرم رودی بیش از پیش بر سر زبانها بیاُفتد تا مسیر برای اولین تجربه مشترک سینمایی بلندشان هموار شود. نگاهی به فیلمهای کوتاه وزیر دفتری (خصوصاً مثل بچه آدم) نشانگر تسلط او بر مدیوم سینما است. شخصیتهای سرخورده و تحقیر شده فیلمهای کوتاه وزیر دفتری با آن دکوپاژهای سرد و خفقانآور نشانگراز خودبیگانگی انسانهایی است که در عصر تسلط سرمایه نادیده گرفته شدهاند. دقت او به جزئیات و استفادهای که از آن جزئیات برای درست از کار درآوردن حس و حال شخصیتها انجام میدهد رشکبرانگیز است.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #سینما #جشنواره _فجر #بیرویا #شادی_کرمرودی #آرین_وزیردفتری #فیلم_کوتاه
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
.
این سابقه طولانی در زمینه بازیگری و کارگردانی باعث شده «بیرویا» و «هرگز، گاهی، همیشه» دو تا از کنجکاویبرانگیزترین فیلمهای جشنواره امسال باشند. خصوصاً که «بیرویا» با یک تیم کاملاً حرفهای و بازیگرانی سرشناس به جشنواره فیلم فجر میآید. نگاهی به خلاصه داستان و سوابق وزیر دفتری خصوصاً دو فیلم کوتاهش مثل بچه آدم و هنوز نه نشان میدهد که «بیرویا» یکی از هیجانانگیزترین فیلمهای جشنواره است. از طرف دیگر «هرگز، گاهی، همیشه» فیلم کوتاه کرم رودی هم میتواند یکی از مهمترین فیلمهای کوتاه جشنواره امسال باشد.
.
نگاهی به سیر کاری وزیر دفتری و کرم رودی نشان میدهد نمیشود منتظر معجزه بود. پیشرفت این زوج هنری گام به گام تدریجی بوده است. آنها برای رسیدن به این جایگاه تمام مراحل رسیدن به موفقیت را مرحله به مرحله طی کردند، فیلم کوتاه ساختند و آن را برای نمایش به جشنوارههای مختلف عرضه کردند.
موفقیت «مثل بچه آدم» در جشنوارههای خارجی، خصوصاً حضور در جشنواره معتبری مانند جشنواره کن باعث شد نام وزیر دفتری و کرم رودی بیش از پیش بر سر زبانها بیاُفتد تا مسیر برای اولین تجربه مشترک سینمایی بلندشان هموار شود. نگاهی به فیلمهای کوتاه وزیر دفتری (خصوصاً مثل بچه آدم) نشانگر تسلط او بر مدیوم سینما است. شخصیتهای سرخورده و تحقیر شده فیلمهای کوتاه وزیر دفتری با آن دکوپاژهای سرد و خفقانآور نشانگراز خودبیگانگی انسانهایی است که در عصر تسلط سرمایه نادیده گرفته شدهاند. دقت او به جزئیات و استفادهای که از آن جزئیات برای درست از کار درآوردن حس و حال شخصیتها انجام میدهد رشکبرانگیز است.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #سینما #جشنواره _فجر #بیرویا #شادی_کرمرودی #آرین_وزیردفتری #فیلم_کوتاه
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline