فرناز خزاعی هادی حجازیفر در دومین فیلم سینماییاش پس از مز...
فرناز خزاعی: هادی حجازیفر در دومین فیلم سینماییاش (پس از مزرعه پدری) در قامت تمام و کمال یک قهرمان به مخاطبان سینما معرفی شد؛ احمد متوسلیان. محمدحسین مهدویان پس از مجموعهٔ آخرین روزهای زمستان، اولین فیلم سینمایی خود، «ایستاده در غبار» را با همان سبک دربارهٔ احمد متوسلیان ساخت و حجازیفر از همه نظر در این فیلم درخشید و تصویری تاثیرگذار و البته ماندگار از متوسلیان برای مخاطبان ساخت. حجازیفر در «ماجرای نیمروز » و «لاتاری» جایگاه خود را چه در میان منتقدان و چه در میان مخاطبان تثبیت کرد. حجازیفر در چند فیلم راه چندین ساله را پیمود و هر بار سطح توقع مخاطبان را از خود بالا و بالاتر برد و مرزهای بازیگریاش را جابهجا کرد و توسعه بخشید.
.
هادی حجازیفر همواره در مسیر بازیگریاش (چه در آثار موفق و چه در آثار ناموفق) مخاطب را به بازیهای بالاتر از سطح معمول بازیگری ایران عادت داده بنابراین حتی اگر لحن تند و تیز، عصبی شدنهای ناگهانی، بالا و پایین شدن تن صدا و تغییر زبان به زبان مادری متناسب با نقش (از نقاط قوت بازی او در دو قسمت ماجرای نیمروز) را به عنوان مشخصههای اصلی بازیگریاش در نظر بگیریم با توجه به اینکه حجازیفر هر بار به تناسب فیلم و شخصیتی که بازی میکند به موقع و در نقطهٔ درست آنها را به کار میگیرد، هرگز برای مخاطب به بازیگری با جنس بازی تکراری تبدیل نشده (و در صورت ادامهٔ این روند، نخواهد شد). این توانایی استفادهٔ بهجا و بهموقع از مشخصههای تکراری (که به راحتی و با اندکی لغزش میتواند به جای نقطهٔ قوت بازیگر به نقطه ضعف او تبدیل شود) به پیشینه و تجربهٔ حجازیفر در عرصهٔ تیاتر بازمیگردد.
.
حجازیفر پس از چند تجربهٔ کارگردانی در تیاتر و البته موفقیت به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامهٔ آتابای (نیکی کریمی) اینبار به سراغ مینیسریال عاشورا رفته که نگارش فیلمنامه (با همکاری ابراهیم امینی) و کارگردانی آن را به عهده داشته و ممکن است محصول نهایی یادآور اولین همکاری مهدویان و حجازیفر باشد. از دل این مینیسریال، فیلم «موقعیت مهدی» تدوین شده است. فیلم به بخشی از زندگی و حضور برادران باکری (مهدی و حمید) در جنگ میپردازد و حجازیفر بازی در نقش مهدی باکری را در این فیلم به عهده دارد. «موقعیت مهدی» میتواند گام بلندی در ادامهٔ مسیر تازه (و البته روشن) کارنامهٔ کاری حجازیفر باشد، مسیری که با «آتابای آغاز شد و در صورت موفقیت موقعیت مهدی، میتواند همچنان تداوم داشته باشد.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید
۰
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #هادی_حجازی_فر
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
.
هادی حجازیفر همواره در مسیر بازیگریاش (چه در آثار موفق و چه در آثار ناموفق) مخاطب را به بازیهای بالاتر از سطح معمول بازیگری ایران عادت داده بنابراین حتی اگر لحن تند و تیز، عصبی شدنهای ناگهانی، بالا و پایین شدن تن صدا و تغییر زبان به زبان مادری متناسب با نقش (از نقاط قوت بازی او در دو قسمت ماجرای نیمروز) را به عنوان مشخصههای اصلی بازیگریاش در نظر بگیریم با توجه به اینکه حجازیفر هر بار به تناسب فیلم و شخصیتی که بازی میکند به موقع و در نقطهٔ درست آنها را به کار میگیرد، هرگز برای مخاطب به بازیگری با جنس بازی تکراری تبدیل نشده (و در صورت ادامهٔ این روند، نخواهد شد). این توانایی استفادهٔ بهجا و بهموقع از مشخصههای تکراری (که به راحتی و با اندکی لغزش میتواند به جای نقطهٔ قوت بازیگر به نقطه ضعف او تبدیل شود) به پیشینه و تجربهٔ حجازیفر در عرصهٔ تیاتر بازمیگردد.
.
حجازیفر پس از چند تجربهٔ کارگردانی در تیاتر و البته موفقیت به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامهٔ آتابای (نیکی کریمی) اینبار به سراغ مینیسریال عاشورا رفته که نگارش فیلمنامه (با همکاری ابراهیم امینی) و کارگردانی آن را به عهده داشته و ممکن است محصول نهایی یادآور اولین همکاری مهدویان و حجازیفر باشد. از دل این مینیسریال، فیلم «موقعیت مهدی» تدوین شده است. فیلم به بخشی از زندگی و حضور برادران باکری (مهدی و حمید) در جنگ میپردازد و حجازیفر بازی در نقش مهدی باکری را در این فیلم به عهده دارد. «موقعیت مهدی» میتواند گام بلندی در ادامهٔ مسیر تازه (و البته روشن) کارنامهٔ کاری حجازیفر باشد، مسیری که با «آتابای آغاز شد و در صورت موفقیت موقعیت مهدی، میتواند همچنان تداوم داشته باشد.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید
۰
#دنیای_تصویر_آنلاین #دنیای_تصویر #هادی_حجازی_فر
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline