صحنه زنی؛ عمیق دردمندانه و در عین حال دراماتیک سحر عصر آ...

  صحنه زنی؛ عمیق دردمندانه و در عین حال دراماتیک
🎬
.
«صحنه زنی»؛ عمیق، دردمندانه و در عین حال دراماتیک

سحر عصر آزاد منتقد سینما پس از دیدن فیلم "صحنه زنی" در زمان برگزاری جشنواره فجر سی و نهم اینگونه نوشت:

تماشای فیلم سرپا، خوش ساخت و به شدت سینمایی "صحنه زنی" خاطره تلخ بسیاری از فیلم های خوبی را برایم زنده کرد که در بیست سال گذشته قبل از جشنواره فجر دیدم و از غیبت و حذفشان در رقابت جشنواره متعجب و گیج ماندم!

"صحنه زنی" دومین فیلم علیرضا‌‌‌ صمدی بعد از " بی نامی"، حاصل تحقیق و پژوهش چند ساله در لایه های زیرین اجتماع و ترجمان سینمایی آن به یک فیلمنامه حساب شده و فیلمی خوش ساخت و حرفه ای است.

فیلمی که در همه وجوه از حضور متخصصان حرفه ای بهره برده؛ از پشت دوربین تا مقابل دوربین، از جمع بازیگران که ترکیبی تازه و هیجان انگیز است تا فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و....

دغدغه مندی فیلمساز نسبت به اجتماع به شکلی دراماتیک در فیلم به تصویر درآمده. به گونه ای که هم یک زخم برآمده از فقر را نشان می‌دهد، هم آسیب شناسی آن را از خلال پیگیری یک مددکار اجتماعی ثبت می‌کند، ولی در عین حال شعاری و مستقیم نمی‌شود.

همین زاویه نگاه که جهان فیلم از درون زخم و آسیب موجود ترسیم شود و نگاه یک مددکار از بیرون، آن را تعدیل و تکمیل کند و فینالی تاثیرگذار از تلافی این دو سویه رقم بخورد، فیلم را عمیق، دردمندانه و در عین حال دراماتیک کرده است.

بهرام افشاری و مجید صالحی در این فیلم غیرقابل پیش بینی، غافلگیرکننده و حسرت برانگیز هستند.
.
.

اینستاگرام لیندا کیانی