قدرت سگ از جمله فیلمهای امسال است که مورد توجه قرار گرفته ...
«قدرت سگ» از جمله فیلمهای امسال است که مورد توجه قرار گرفته و شانس بالایی در فصل جوایز دارد. فیلمی با ادعای مشهود نقد مسائل روز در دل غرب وحشی قرن بیستم با درونمایه روانشناسانه. کیفیت تیم فنی فیلم و توانایی بالای بازیگرانش از جمله نکاتی هستند که «قدرت سگ» را بسیار مورد انتظار کرده بود. در چند سال اخیر بهدلیل نقل محافل قرار دادن یکسری مسائل آثاری ساخته شده و تحویل گرفته شده که گذر زمان خیلی زود رویشان سایه افکنده است. متأسفانه «قدرت سگ» از همین دسته فیلمها است.
.
فیلم نمیتواند مخاطب دغدغهمند را راضی کند و مخاطب عادی را هم خسته یا سردرگم میکند. با وجود تلفن همراه هوشمند و اینترنت و شبکههای اجتماعی مشکلات اجتماعی و اخلاقی خیلی زود بیرون میزنند و فیلمی ارزش حقیقی دارد که واقعاً حرف یا نگاه تازهای به مسائل داغ مورد بحث داشته باشد.
.
سردرگمی شخصیتها و عدم پرداخت موازی و رها کردنشان در هر لحظهای که امکان رسیدن به چیزی فراتر از لحظه موجود است در طول تمام لحظات کلیدی فیلم، نشانگر عدم فکر پیشروانه و عدم روانشناسی درست فیلمساز است. قلقلک دادن مخاطب با یکسری تصمیمات مریض و رفتار ناشایست که با حق به جانب نشان دادن و معصوم جلوه کردن یک شخصیت مریض به تمام شخصیتها کاملاً خیانت میکند. تفاوت واکسن با مریضی ناخواسته در نتیجهای است که فرد قرار است با آن دست و پنجه نرم کند. واکسن با این هدف به بدن تزریق میشود که قدرت آن را در برابر تهدیدهای پیش رو افزایش دهد. برخلاف مریضی که با رفتار هرج و مرج گونه و بدون برنامه میتواند فرد را به کام مرگ هم بکشاند.
.
سینمای خوب مثل واکسن است، تجربیات تازه به آدم میدهد و با نشان دادن نادیدهها و فکر کردن به فکر نکردهها زندگی را بهتر میکند. بحث سینمای خوب فقط منوط به کیفیت فنی نمیشود، بعد از کیفیت فنی، مهم است که فیلمساز با چه قصد و هدفی و با چه متر و معیاری قصهاش را روایت میکند. مریضی اگر هدف و سویه نداشته باشد لزوماً به قویتر شدن بدن و بهبود نمیانجامد. مریضی بیهدف و بدون برنامه ریزی دقیق و صرفاً برای مریض شدن و مریض کردن مخاطب چیزی نیست که به عشق به سینما اضافه کند و فراتر از آن آرمان بهتر بودن و بهتر زیستن را در ناخودآگاه مخاطب نمیگنجاند.
ادامه مطلب در بخش نظرات
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #قدرت_سگ #جین_کمپیون #بندیکت_کامبربچ
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
.
فیلم نمیتواند مخاطب دغدغهمند را راضی کند و مخاطب عادی را هم خسته یا سردرگم میکند. با وجود تلفن همراه هوشمند و اینترنت و شبکههای اجتماعی مشکلات اجتماعی و اخلاقی خیلی زود بیرون میزنند و فیلمی ارزش حقیقی دارد که واقعاً حرف یا نگاه تازهای به مسائل داغ مورد بحث داشته باشد.
.
سردرگمی شخصیتها و عدم پرداخت موازی و رها کردنشان در هر لحظهای که امکان رسیدن به چیزی فراتر از لحظه موجود است در طول تمام لحظات کلیدی فیلم، نشانگر عدم فکر پیشروانه و عدم روانشناسی درست فیلمساز است. قلقلک دادن مخاطب با یکسری تصمیمات مریض و رفتار ناشایست که با حق به جانب نشان دادن و معصوم جلوه کردن یک شخصیت مریض به تمام شخصیتها کاملاً خیانت میکند. تفاوت واکسن با مریضی ناخواسته در نتیجهای است که فرد قرار است با آن دست و پنجه نرم کند. واکسن با این هدف به بدن تزریق میشود که قدرت آن را در برابر تهدیدهای پیش رو افزایش دهد. برخلاف مریضی که با رفتار هرج و مرج گونه و بدون برنامه میتواند فرد را به کام مرگ هم بکشاند.
.
سینمای خوب مثل واکسن است، تجربیات تازه به آدم میدهد و با نشان دادن نادیدهها و فکر کردن به فکر نکردهها زندگی را بهتر میکند. بحث سینمای خوب فقط منوط به کیفیت فنی نمیشود، بعد از کیفیت فنی، مهم است که فیلمساز با چه قصد و هدفی و با چه متر و معیاری قصهاش را روایت میکند. مریضی اگر هدف و سویه نداشته باشد لزوماً به قویتر شدن بدن و بهبود نمیانجامد. مریضی بیهدف و بدون برنامه ریزی دقیق و صرفاً برای مریض شدن و مریض کردن مخاطب چیزی نیست که به عشق به سینما اضافه کند و فراتر از آن آرمان بهتر بودن و بهتر زیستن را در ناخودآگاه مخاطب نمیگنجاند.
ادامه مطلب در بخش نظرات
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #قدرت_سگ #جین_کمپیون #بندیکت_کامبربچ
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline