مرسده مقیمی راشمی دوندهایست که با سرعتی باورنکردنی که چون ...
مرسده مقیمی: راشمی دوندهایست که با سرعتی باورنکردنی که چون موشک همه حریفاناش را جا میگذارد و همین سبب میشود دیگران این موضوع را طرح کنند که او حتما با این قدرت ویژه زن نیست بلکه مرد است! و حیرتانگیز اینجاست که با گرفتن تستهای مختلف پزشکی آن هم با زور و تحقیر! در مییابند که تستسترون خون او کمی بیش از حد نرمال در بدن زنان است و از آنجا که طبق قانون جهانی زنان باید در شرایط برابری مسابقه بدهند، او از ادامه مسابقه محروم میشود؛ اتفاقی که ظاهرا برای ورزشکاران زن بسیاری در سراسر جهان رخ داده است! و حالا شخصیت خیالی راشمی نماینده همه آنهاست، نماینده همه زنان محروم شده به خاطر قانونی (به تعبیر خود فیلم) عقبمانده و قرون وسطایی، نماینده زنانی که به خاطر قدرت و برتریشان در میدان بازی، زنانگیشان زیر سوال میرود و تحقیر میشوند، اتفاقی که حالا و پس از ماجراهای تلخی که زهره کودایی دروازهبان قدرتمند تیم ملی فوتبال کشورمان تجربه کرد، برای ما هم بیگانه نیست.
فیلم از جایی به بعد از درامی ورزشی تبدیل میشود به درامی دادگاهی، وقتی راشمی علیه فدراسیون و کاری که با او کردهاند طرح شکایت میکند و این قانون جهانی را به چالش میکشد. تاپسی در این فیلم هم موفق میشود تا شمایل زنانه خود را ضمن آن جنگندگیِ باطنی حفظ کند و نشان دهد اولین و در واقع بهترین انتخاب برای نقشهای زنانه است. نقشهایی که او بهشان جلوهای ویژه و قدرتی مضاعف میبخشد. در واقع تاپسی حالا آن هنرپیشهایست که حضورش در هر فیلمی میتواند کیفیت آن را بالا ببرد. فیلمی مثل «موشک راشمی» بدون تاپسی میتوانست فیلمی معمولی و حتی شکستخورده باشد که کسی رغبتی به تماشای آن نداشته باشد اما حالا به رغم ضعفهایش فیلمی است که در یاد میماند!
حالا تاپسی یکی از ستارههای یکهتاز سینمای هند است که در انواع سینماهای این کشور هم فعال است، آنقدر فعال که برای سال آینده هشت فیلم را (به زبانهای مختلف) در حال آمادهسازی دارد! کمتر ستارهای در یک سال این همه پروژه در دست داشته اما او انگار به انتخاب اول فیلمسازان بسیاری تبدیل شده است. حالا که تاپسی توانسته با قدرت بازیگریاش به چنین جایگاه یگانهای دست پیدا کند، مهمترین چالش او به تکرار نیفتادن در نقشهایی با حال و هوای مشابه است، اتفاقی که به مرور زمان میتواند به پاشنه آشیل او بدل شود و او را به نابودی بکشاند.
#تاپسی_پانو
#سینمای_هند
#ورزش_زنان
#دنیای_تصویر
#دنیای_تصویر_آنلاین
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
فیلم از جایی به بعد از درامی ورزشی تبدیل میشود به درامی دادگاهی، وقتی راشمی علیه فدراسیون و کاری که با او کردهاند طرح شکایت میکند و این قانون جهانی را به چالش میکشد. تاپسی در این فیلم هم موفق میشود تا شمایل زنانه خود را ضمن آن جنگندگیِ باطنی حفظ کند و نشان دهد اولین و در واقع بهترین انتخاب برای نقشهای زنانه است. نقشهایی که او بهشان جلوهای ویژه و قدرتی مضاعف میبخشد. در واقع تاپسی حالا آن هنرپیشهایست که حضورش در هر فیلمی میتواند کیفیت آن را بالا ببرد. فیلمی مثل «موشک راشمی» بدون تاپسی میتوانست فیلمی معمولی و حتی شکستخورده باشد که کسی رغبتی به تماشای آن نداشته باشد اما حالا به رغم ضعفهایش فیلمی است که در یاد میماند!
حالا تاپسی یکی از ستارههای یکهتاز سینمای هند است که در انواع سینماهای این کشور هم فعال است، آنقدر فعال که برای سال آینده هشت فیلم را (به زبانهای مختلف) در حال آمادهسازی دارد! کمتر ستارهای در یک سال این همه پروژه در دست داشته اما او انگار به انتخاب اول فیلمسازان بسیاری تبدیل شده است. حالا که تاپسی توانسته با قدرت بازیگریاش به چنین جایگاه یگانهای دست پیدا کند، مهمترین چالش او به تکرار نیفتادن در نقشهایی با حال و هوای مشابه است، اتفاقی که به مرور زمان میتواند به پاشنه آشیل او بدل شود و او را به نابودی بکشاند.
#تاپسی_پانو
#سینمای_هند
#ورزش_زنان
#دنیای_تصویر
#دنیای_تصویر_آنلاین
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline