اصغر فرهادی در بخشی از گفتگوی که هالیوود ریپورتر منتشر ک...
🎬
اصغر فرهادی در بخشی از گفتگوی که هالیوود ریپورتر منتشر کرد، درباره «جدایی نادر از سیمین» صحبت میکند.
🔹بخشهایی از صحبتهای اصغر فرهادی را مرور میکنیم.
🔹«پیش از هرچیز میخواهم نکتهای را بگویم، شاید برای دانشجویان سینما به درد بخورد. من فیلم جدایی نادر از سیمین را با امکانات کمی ساختم.آن زمان که میخواستیم فیلمبرداری را شروع کنیم، دوربینهایی که برای فیلمبرداری وجود داشت(دوربین های 35 م.م)، در پروژههای دیگری استفاده میشدند. ما هیچ دوربینی برای فیلمبرداری پیدا نمیکردیم. یک نفر به مدیر فیلمبرداری من گفته بود یک دوربین قدیمی هست که در فیلم گلادیاتور به عنوان دوربین سوم یا چهارم استفاده شده،و با آن سکانسهای اکشن را فیلمبرداری میکردند و در یک دفتری این دوربین هست، میتوانید بروید آن را ببینید. فیلمبردارم رفت ودروبین را دید. دوربین بشدت صدای بدی میداد و گفت به شرطی میتوان با این دوربین کار کرد که یک پتو دورش بیاندازیم.کسی که مسوول صدابرداری فیلم بود در طول فیلمبرداری بشدت اذیت شد و عصبانی بود که چرا این دوربین را انتخاب کردیم.و ما آن فیلم را با چنین دوربینی ساختیم با دوربینی کاملا از رده خارج شده.همیشه مساله بودجه نیست که تعیین کننده باشد.»
🔹او در این مصاحبه درباره شخصیت پدر نادر(پیمان معادی) چنین توضیح میدهد:«اولین چیزی که باعث شد من به ساخت جدایی فکر کنم، خاطرهای بود که برادرم برایم بازگو کرد.من پدربزرگی داشتم که بیشتر زمان کودکی را با او گذراندم. وقتی آمدم تهران ، برادر بزرگترم از او نگهداری میکرد،چون آلزایمر گرفته بود. و یکبار برادرم تعریف کرد که پدربزرگ را به حمام برده بوده اما او اجازه نمیداده که شلوار را از پای او درآورد.برادرم گفت او را بردم زیر دوش و آنقدر چنین تصویری برایم غم انگیز بود که گریهام گرفت و سرم را روی شانه او گذاشتم و گریه کردم.و این تصویر شروع فیلم جدایی بود.اسم آن پیرمرد در فیلم هم نام پدربزرگم بود.»
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #اصغر_فرهادی #جدایی_نادر_از_سیمین #کارگردان #اسکار #هنرمند
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
اصغر فرهادی در بخشی از گفتگوی که هالیوود ریپورتر منتشر کرد، درباره «جدایی نادر از سیمین» صحبت میکند.
🔹بخشهایی از صحبتهای اصغر فرهادی را مرور میکنیم.
🔹«پیش از هرچیز میخواهم نکتهای را بگویم، شاید برای دانشجویان سینما به درد بخورد. من فیلم جدایی نادر از سیمین را با امکانات کمی ساختم.آن زمان که میخواستیم فیلمبرداری را شروع کنیم، دوربینهایی که برای فیلمبرداری وجود داشت(دوربین های 35 م.م)، در پروژههای دیگری استفاده میشدند. ما هیچ دوربینی برای فیلمبرداری پیدا نمیکردیم. یک نفر به مدیر فیلمبرداری من گفته بود یک دوربین قدیمی هست که در فیلم گلادیاتور به عنوان دوربین سوم یا چهارم استفاده شده،و با آن سکانسهای اکشن را فیلمبرداری میکردند و در یک دفتری این دوربین هست، میتوانید بروید آن را ببینید. فیلمبردارم رفت ودروبین را دید. دوربین بشدت صدای بدی میداد و گفت به شرطی میتوان با این دوربین کار کرد که یک پتو دورش بیاندازیم.کسی که مسوول صدابرداری فیلم بود در طول فیلمبرداری بشدت اذیت شد و عصبانی بود که چرا این دوربین را انتخاب کردیم.و ما آن فیلم را با چنین دوربینی ساختیم با دوربینی کاملا از رده خارج شده.همیشه مساله بودجه نیست که تعیین کننده باشد.»
🔹او در این مصاحبه درباره شخصیت پدر نادر(پیمان معادی) چنین توضیح میدهد:«اولین چیزی که باعث شد من به ساخت جدایی فکر کنم، خاطرهای بود که برادرم برایم بازگو کرد.من پدربزرگی داشتم که بیشتر زمان کودکی را با او گذراندم. وقتی آمدم تهران ، برادر بزرگترم از او نگهداری میکرد،چون آلزایمر گرفته بود. و یکبار برادرم تعریف کرد که پدربزرگ را به حمام برده بوده اما او اجازه نمیداده که شلوار را از پای او درآورد.برادرم گفت او را بردم زیر دوش و آنقدر چنین تصویری برایم غم انگیز بود که گریهام گرفت و سرم را روی شانه او گذاشتم و گریه کردم.و این تصویر شروع فیلم جدایی بود.اسم آن پیرمرد در فیلم هم نام پدربزرگم بود.»
#دنیای_تصویر #دنیای_تصویر_آنلاین #اصغر_فرهادی #جدایی_نادر_از_سیمین #کارگردان #اسکار #هنرمند
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline