تکتم نوبختنگار جواهریان را همیشه با یک شمایل تثبیت شده به ی...
تکتم نوبخت:نگار جواهریان را همیشه با یک شمایل تثبیت شده به یاد میآوریم که قبل از هر چیز معصومیت را نمایندگی میکند. شمایلی که آغازگر آن فخری دختر محمود در «زیر تیغ» ساخته محمد رضا هنرمند است. یک دختر معصوم با نگاهی سرشار از کودکی که فاصله زیادی با دنیای بزرگترها دارد و ازحساب و کتاب دنیای آنها هیچ سر در نمیاورد. شهرزادِ «تنها دوبار زندگی میکنیم» جلوهٔ کاملی از فخری بود با همان دنیای کودکانه که همچنان معصومیت چهره و نحوه اجرای نگار جواهریان تعیین کننده شکل گیری شخصیتی بود که در نهایت یکی از ماندگارترین نقشهای او را رقم زد. دختری از ناکجا آباد که سادگی روح او آنقد قدرت داشت که مردی بریده از زندگی را دلداده و رهسپار جستن معشوق کند.
.
زهرا در «طلا و مس» همسر بیمار سید رضا، بی شباهت به مریم «حوض نقاشی» نیست. شخصیتهایی به حاشیه رانده شده که با یک نقصان زندگی میکنند و سادگی سرشت آنها تجربه همدلانه مخاطب را برای همراهی با آنها میسر میکرد.
.
یلدا در «اینجا بدون من» سرآمد تمام این دخترکهای رهامانده و منزوی بود که هیچ درکی از زمختی جهان واقعی در پشت حصارهای خانه ندارند. در این بین و در دوره اولیه کاری نگار جواهریان تنها شمایل متفاوتی که از او سراغ داریم در فیلم «بیخود و بی جهت» کاهانی بود چرا که پسند «یک حبه قند» اگرچه که یک اجرای کاملاً متفاوت است اما در نهایت نیز همان دخترک معصوم و پر ازاستیصالی را به خاطر میآورد که رد آن را میتوان در نقشهای قبلی این بازیگر گرفت.
.
نگار جواهریان پس از پشت سر گذاشتن دوره کاری اولش و محدود شدن فعالیتش در سالهای اخیر، حالا در همکاری تازهاش در سریال تینا پاکروان، خاتون، نقش یک زن روشنفکر در دهه بیست را بازی میکند. الگوی زن روشنفکر در درامهای تاریخی، شخصیت محوریای را که در مرکز داستان قرار دارد و جهان روایت را شکل میدهد در سالهای اخیر خصوصاً در سریال شهرزاد دیدهایم. زنی طغیانگر که به مذاق جامعه مرد سالار خوش نمیآید و استقلال فکری و سواد بالای او منجر به کشمکشهایی در هسته اصلی درام میشود. با این وجود خاتون یک تفاوت قابل ذکر با الگوی پر تکرار زن روشفکر که در سالهای اخیر تثبیت شده است دارد و آن روحیه مبارزهگری، استعداد بالا در تیر اندازی و جنگیدن در بحبوحه یک جنگ است.
ادامه مطلب را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#دنیای_تصویر_أنلاین #دنیای_تصویر #خاتون#نگار_جواهریان #سینما#سریال
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
.
زهرا در «طلا و مس» همسر بیمار سید رضا، بی شباهت به مریم «حوض نقاشی» نیست. شخصیتهایی به حاشیه رانده شده که با یک نقصان زندگی میکنند و سادگی سرشت آنها تجربه همدلانه مخاطب را برای همراهی با آنها میسر میکرد.
.
یلدا در «اینجا بدون من» سرآمد تمام این دخترکهای رهامانده و منزوی بود که هیچ درکی از زمختی جهان واقعی در پشت حصارهای خانه ندارند. در این بین و در دوره اولیه کاری نگار جواهریان تنها شمایل متفاوتی که از او سراغ داریم در فیلم «بیخود و بی جهت» کاهانی بود چرا که پسند «یک حبه قند» اگرچه که یک اجرای کاملاً متفاوت است اما در نهایت نیز همان دخترک معصوم و پر ازاستیصالی را به خاطر میآورد که رد آن را میتوان در نقشهای قبلی این بازیگر گرفت.
.
نگار جواهریان پس از پشت سر گذاشتن دوره کاری اولش و محدود شدن فعالیتش در سالهای اخیر، حالا در همکاری تازهاش در سریال تینا پاکروان، خاتون، نقش یک زن روشنفکر در دهه بیست را بازی میکند. الگوی زن روشنفکر در درامهای تاریخی، شخصیت محوریای را که در مرکز داستان قرار دارد و جهان روایت را شکل میدهد در سالهای اخیر خصوصاً در سریال شهرزاد دیدهایم. زنی طغیانگر که به مذاق جامعه مرد سالار خوش نمیآید و استقلال فکری و سواد بالای او منجر به کشمکشهایی در هسته اصلی درام میشود. با این وجود خاتون یک تفاوت قابل ذکر با الگوی پر تکرار زن روشفکر که در سالهای اخیر تثبیت شده است دارد و آن روحیه مبارزهگری، استعداد بالا در تیر اندازی و جنگیدن در بحبوحه یک جنگ است.
ادامه مطلب را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#دنیای_تصویر_أنلاین #دنیای_تصویر #خاتون#نگار_جواهریان #سینما#سریال
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline