آثاری که شخصیت اول زن آنها در برابر مرد سالاری میجنگد رس...
🎬
آثاری که شخصیت اول زن آنها در برابر مرد سالاری میجنگد
.
رسالت فیلمساز بیان حقایقی است که در عرف چنان مکتوم مانده که عادی جلوه میکند، بیان مفاهیمی است که چنان با دروغ آمیخته شدهاند که حقیقت خویش را از دست دادهاند.
.
شاید دیگر «واکنش پنجم» و «دو زن» و «قرمز» و «خانه پدری» تنها فیلمهایی نباشند که راوی رنجهای یک زن در جامعهای مردسالارند
.
یک وجه دیگر مرد سالاری و زن ستیزی
وجه ظالمانهتریست که متأسفانه با تعاریف زیبای عشق و دلدادگی و تمامیتخواهی رنگین شده تا تعفن و تباهیاش را بپوشاند،
سریال «خاتون»
سریال «شهرزاد»
و سریال «میخوام زنده بمانم»
.
نمونههایی از این دست هستند که شخصیت اول زن در حصاری به نام عشق اما به کام غرور و شهوت و حسد یک مرد رنج اسارت را چشیده و برای آزادی و آزادگی خود میجنگند، مرد داستان میتواند چنان در نقش پر سوز و گذار عاشقانه خود فرو برود که گاه و بیگاه تماشاچی را با خود همراه کرده و معشوق را سنگدل و بیرحم کند، معشوقی که در سایه چنین عشقی دارد ذره ذره از هویت انسانی خود دور میشود، ارزشهایش، حریت و آزادگیاش، انسان بودنش همه و همه میشود اسماعیل ذبح شده در پیشگاه ابراهیمی که ابراهیم نیست! دست شیطان است که دارد خنجر بر گلویش میفشارد! رذالت میتواند هر شکل و شمایل و نامی به خود بگیرد، اما هیچ یک به اندازه اینکه عشق نامیده شود منافقانه نیست!
.
در صحنهای از سریال «خاتون» مرد عاشق به همسرش تجاوز میکند. چیزی که دردناک است پیامهای زنانی است که هنوز در درک مفهوم تجاوز ناتوانند هنوز نمیدانند کرامت و حرمت انسانی و مسلک و مرام عاشقی به حکم هیچ امضا و کاغذی نباید و نباید و نباید نادید گرفته شود! که زن در ازدواج جز مایملک مرد نیست! محبوب است، معشوق است، یار است، یاور است، همراه است! و گر جز این باشد آن ازدواج به روی انسانیت در رابطه خط بطلان کشیده.
از صفحه قبیله لیلی
.
#سینماتایم
#cinematime
اینستاگرام آخرین اخبارسینمایی و تلویزیونی
آثاری که شخصیت اول زن آنها در برابر مرد سالاری میجنگد
.
رسالت فیلمساز بیان حقایقی است که در عرف چنان مکتوم مانده که عادی جلوه میکند، بیان مفاهیمی است که چنان با دروغ آمیخته شدهاند که حقیقت خویش را از دست دادهاند.
.
شاید دیگر «واکنش پنجم» و «دو زن» و «قرمز» و «خانه پدری» تنها فیلمهایی نباشند که راوی رنجهای یک زن در جامعهای مردسالارند
.
یک وجه دیگر مرد سالاری و زن ستیزی
وجه ظالمانهتریست که متأسفانه با تعاریف زیبای عشق و دلدادگی و تمامیتخواهی رنگین شده تا تعفن و تباهیاش را بپوشاند،
سریال «خاتون»
سریال «شهرزاد»
و سریال «میخوام زنده بمانم»
.
نمونههایی از این دست هستند که شخصیت اول زن در حصاری به نام عشق اما به کام غرور و شهوت و حسد یک مرد رنج اسارت را چشیده و برای آزادی و آزادگی خود میجنگند، مرد داستان میتواند چنان در نقش پر سوز و گذار عاشقانه خود فرو برود که گاه و بیگاه تماشاچی را با خود همراه کرده و معشوق را سنگدل و بیرحم کند، معشوقی که در سایه چنین عشقی دارد ذره ذره از هویت انسانی خود دور میشود، ارزشهایش، حریت و آزادگیاش، انسان بودنش همه و همه میشود اسماعیل ذبح شده در پیشگاه ابراهیمی که ابراهیم نیست! دست شیطان است که دارد خنجر بر گلویش میفشارد! رذالت میتواند هر شکل و شمایل و نامی به خود بگیرد، اما هیچ یک به اندازه اینکه عشق نامیده شود منافقانه نیست!
.
در صحنهای از سریال «خاتون» مرد عاشق به همسرش تجاوز میکند. چیزی که دردناک است پیامهای زنانی است که هنوز در درک مفهوم تجاوز ناتوانند هنوز نمیدانند کرامت و حرمت انسانی و مسلک و مرام عاشقی به حکم هیچ امضا و کاغذی نباید و نباید و نباید نادید گرفته شود! که زن در ازدواج جز مایملک مرد نیست! محبوب است، معشوق است، یار است، یاور است، همراه است! و گر جز این باشد آن ازدواج به روی انسانیت در رابطه خط بطلان کشیده.
از صفحه قبیله لیلی
.
#سینماتایم
#cinematime
اینستاگرام آخرین اخبارسینمایی و تلویزیونی