همین دو هفته پیش بود که پیگیر احوال فرشته طائرپور پس از ابت...
همین دو هفته پیش بود که پیگیر احوال فرشته طائرپور پس از ابتلا به کرونا بودیم و او که به جد پیگیر واکسیناسیون هنرمندان مشغول در پروژهها بود و تا چند روز قبل هم از کرونا بهبودی نسبی پیدا کرده بود، سرانجام خودش قربانی این بیماری منحوس شد.
به گزارش ایسنا، بسیاری از اهالی سینما فرشته طائرپور را نه فقط به عنوان تهیهکننده آثار ماندگاری همچون «گلنار»، «نخودی»، «خاله قورباغه» و «پاتال و آرزوهای کوچک» میشناسند بلکه او را یکی از فعالان ادبیات و سینمای کودک و از مسلطترین سینماگرها به مسائل صنفی میدانند که بویژه در امور مالیاتی و به عنوان مشاور مالیاتی خانه سینما همیشه پیگیر حل و فصل مشکلات سینماییها بود و حتی با تئاتریها نیز در این رابطه همراهی میکرد.
او متولد سال 1331 بود و فعالیت مطبوعاتیاش در سالهای دور در کنار فعالیتهای ادبی در مقام مشاور و نویسنده بخصوص در حوزه کودک و نوجوان قلم نوشتاری شیوایی به او داده بود. شاید همین توانایی خوب نوشتن بود که سبب میشد دیدگاههای صنفی و غیرصنفی خود را خیلی راحتتر از بقیه همکارانش عمومی کند.
جستجویی در خبرهای منتشر شده از این بانوی سینماگر یادآور نوشتههای متعددی از اوست که هر بار به بهانههای مختلف در رسانهها بازتاب داشته است. آخرین نوشتاری که از او در ایسنا منتشر شده مربوط به درگذشت علی مرادخانی بود که در شرایطی مشابه با طائرپور براثر کرونا از دنیا رفت. او برای مرادخانی نوشته بود، «نمیدانم هنوز چند مدیر در عرصه فرهنگ و هنر کشور باقیمانده، که صاحبِ ظرفیتِ شنیدن و اهلِ مهربانی و بذلهگویی و نشانه خوانیهای هنری باشد.»
او با پیامهای خود از بسیاری هنرمندانی که به دور از هیاهو زندگی میگذرانند یا غریبانه از این دنیا رخت بربستند هم یاد میکرد، مثل اصغر عبداللهی که دیماه سال گذشته براثر سرطان درگذشت.
طائرپور چند ماه قبل در مقام رییس صنف اکت (انجمن کارفرمایی تهیه کنندگان فیلم) بر لزوم در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون هنرمندان مشغول به کار تاکید کرده بود.
#فرشته_طائرپور
#دنیای_تصویر_آنلاین
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
به گزارش ایسنا، بسیاری از اهالی سینما فرشته طائرپور را نه فقط به عنوان تهیهکننده آثار ماندگاری همچون «گلنار»، «نخودی»، «خاله قورباغه» و «پاتال و آرزوهای کوچک» میشناسند بلکه او را یکی از فعالان ادبیات و سینمای کودک و از مسلطترین سینماگرها به مسائل صنفی میدانند که بویژه در امور مالیاتی و به عنوان مشاور مالیاتی خانه سینما همیشه پیگیر حل و فصل مشکلات سینماییها بود و حتی با تئاتریها نیز در این رابطه همراهی میکرد.
او متولد سال 1331 بود و فعالیت مطبوعاتیاش در سالهای دور در کنار فعالیتهای ادبی در مقام مشاور و نویسنده بخصوص در حوزه کودک و نوجوان قلم نوشتاری شیوایی به او داده بود. شاید همین توانایی خوب نوشتن بود که سبب میشد دیدگاههای صنفی و غیرصنفی خود را خیلی راحتتر از بقیه همکارانش عمومی کند.
جستجویی در خبرهای منتشر شده از این بانوی سینماگر یادآور نوشتههای متعددی از اوست که هر بار به بهانههای مختلف در رسانهها بازتاب داشته است. آخرین نوشتاری که از او در ایسنا منتشر شده مربوط به درگذشت علی مرادخانی بود که در شرایطی مشابه با طائرپور براثر کرونا از دنیا رفت. او برای مرادخانی نوشته بود، «نمیدانم هنوز چند مدیر در عرصه فرهنگ و هنر کشور باقیمانده، که صاحبِ ظرفیتِ شنیدن و اهلِ مهربانی و بذلهگویی و نشانه خوانیهای هنری باشد.»
او با پیامهای خود از بسیاری هنرمندانی که به دور از هیاهو زندگی میگذرانند یا غریبانه از این دنیا رخت بربستند هم یاد میکرد، مثل اصغر عبداللهی که دیماه سال گذشته براثر سرطان درگذشت.
طائرپور چند ماه قبل در مقام رییس صنف اکت (انجمن کارفرمایی تهیه کنندگان فیلم) بر لزوم در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون هنرمندان مشغول به کار تاکید کرده بود.
#فرشته_طائرپور
#دنیای_تصویر_آنلاین
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline