ترجمه: سودابه نیکدان ممکن است چارلی کافمن آدم عجیبی باشد، ...
ترجمه: سودابه نیکدان
ممکن است چارلی کافمن آدم عجیبی باشد، اما او نکات سادهای در نوشتن دارد.
چارلی کافمن یکی از فیلمنامهنویسهای مورد علاقهی من است. فیلمها و فیلمنامههای او، مانند من به پایان دادن اوضاع فکر میکنم (I'm Thinking of Ending Things)، Antkind ، آنومالیسا (Anomalisa)، اقتباس (Adaptation) ، نیویورک جز به کل (Synecdoche New York)، درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)، جان مالکوویچ بودن (Being John Malkovich)، و همکاریهای دیگر او با مارک کرمود و اسپایک جونز سینمای مستقل را گسترش داده و دنیای سینما را جالب نگه داشته است.
به نظر میرسد که چنین مردی چیزهای زیادی برای آموزش فیلمنامهنویسی به ما دارد.
10 نکتهی فیلمنامهنویسی چارلی کافمن چیست؟
در ادامه ده نکته او درباره فیلمنامهنویسی را مرور میکنیم.
1. شکست نشان افتخار است
هیچ کس برای اولین بار یک فیلمنامهی بینقص و کامل نمینویسد. شما هم مانند بسیاری دیگر "نه" خواهید شنید. پس فقط به کارتان ادامه دهید. فیلمنامهی بعدی شما میتواند بهترین اثرتان باشد.
2. داستانها و موضوعات را جاودانه کنید
ببینید چه نوع داستانهایی در برابر زمان امتحان خود را پس دادهاند و با اقشار مختلف مردم قابلیت ارتباط برقرار کردن دارند؟ روی آن احساسات کلیدی ضربه بزنید.
3. نوشتههایتان را صادقانه و معنیدار کنید
حقیقت ماجرا را بگویید، بر آن سرپوش نگذارید. مطمئن شوید که با احساسات و خواستههای خود در ارتباط هستید.
۴. بگویید چه کسی هستید و مردم خود را در شما پیدا خواهند کرد
جهان مملو از افراد و مخاطبان مختلف است، اما اگر مایل باشید که خود و هنر خود را به اشتراک بگذارید، افرادی را خواهید دید که شما را در آغوش میگیرند. اینگونه است که شما واقعا با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنید. جسور باشید.
5. درونمایهی کار خود را توضیح ندهید، اجازه دهید هرکسی برداشت شخصی خودش را داشته باشد
ممکن است حقایق جهانی زیادی، بدون هیچ توضیحی در آثار شما وجود داشته باشد. همهی هنرها ذهنی هستند. به مردم نگویید چه احساسی دارند، بگذارید خودشان بفهمند.
6. برای مخاطب مبهم باشید، اما افکارتان را برای همکاران خود توضیح دهید
همیشه لازم نیست همه چیز را در یک سینی مجلل به مخاطب پیشکش کنید. میتوانید آنها را با تمایل یا تصور بیشتر رها کنید. گاهی اوقات بهترین کار همین است. اما تیمی که با آنها کار میکنید باید بداند چه چیزی در ذهنتان میگذرد.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#چارلی_کوفمن
#فیلمنامه
#دنیای_تصویر_آنل
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline
ممکن است چارلی کافمن آدم عجیبی باشد، اما او نکات سادهای در نوشتن دارد.
چارلی کافمن یکی از فیلمنامهنویسهای مورد علاقهی من است. فیلمها و فیلمنامههای او، مانند من به پایان دادن اوضاع فکر میکنم (I'm Thinking of Ending Things)، Antkind ، آنومالیسا (Anomalisa)، اقتباس (Adaptation) ، نیویورک جز به کل (Synecdoche New York)، درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)، جان مالکوویچ بودن (Being John Malkovich)، و همکاریهای دیگر او با مارک کرمود و اسپایک جونز سینمای مستقل را گسترش داده و دنیای سینما را جالب نگه داشته است.
به نظر میرسد که چنین مردی چیزهای زیادی برای آموزش فیلمنامهنویسی به ما دارد.
10 نکتهی فیلمنامهنویسی چارلی کافمن چیست؟
در ادامه ده نکته او درباره فیلمنامهنویسی را مرور میکنیم.
1. شکست نشان افتخار است
هیچ کس برای اولین بار یک فیلمنامهی بینقص و کامل نمینویسد. شما هم مانند بسیاری دیگر "نه" خواهید شنید. پس فقط به کارتان ادامه دهید. فیلمنامهی بعدی شما میتواند بهترین اثرتان باشد.
2. داستانها و موضوعات را جاودانه کنید
ببینید چه نوع داستانهایی در برابر زمان امتحان خود را پس دادهاند و با اقشار مختلف مردم قابلیت ارتباط برقرار کردن دارند؟ روی آن احساسات کلیدی ضربه بزنید.
3. نوشتههایتان را صادقانه و معنیدار کنید
حقیقت ماجرا را بگویید، بر آن سرپوش نگذارید. مطمئن شوید که با احساسات و خواستههای خود در ارتباط هستید.
۴. بگویید چه کسی هستید و مردم خود را در شما پیدا خواهند کرد
جهان مملو از افراد و مخاطبان مختلف است، اما اگر مایل باشید که خود و هنر خود را به اشتراک بگذارید، افرادی را خواهید دید که شما را در آغوش میگیرند. اینگونه است که شما واقعا با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنید. جسور باشید.
5. درونمایهی کار خود را توضیح ندهید، اجازه دهید هرکسی برداشت شخصی خودش را داشته باشد
ممکن است حقایق جهانی زیادی، بدون هیچ توضیحی در آثار شما وجود داشته باشد. همهی هنرها ذهنی هستند. به مردم نگویید چه احساسی دارند، بگذارید خودشان بفهمند.
6. برای مخاطب مبهم باشید، اما افکارتان را برای همکاران خود توضیح دهید
همیشه لازم نیست همه چیز را در یک سینی مجلل به مخاطب پیشکش کنید. میتوانید آنها را با تمایل یا تصور بیشتر رها کنید. گاهی اوقات بهترین کار همین است. اما تیمی که با آنها کار میکنید باید بداند چه چیزی در ذهنتان میگذرد.
مطلب کامل را در سایت دنیای تصویر بخوانید.
#چارلی_کوفمن
#فیلمنامه
#دنیای_تصویر_آنل
اینستاگرام دنیای تصویر/dtonline