معرفی_کتاب شرکت خلاقیت؛ غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر...
#معرفی_کتاب
«شرکت خلاقیت؛ غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند» خاطرات رئیس و یکی از بنیانگذران شرکت پیکسار، اد کتمول است.
.
استودیو انیمیشن پیکسار، یک شرکت پویانمایی رایانهای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ به دست استیو جابز و اد کتمول راهاندازی شد.
.
پیکسار در آن زمان یکی از عجیبترین گروههای متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانهای بود. آنها گروهی از مهندسان خلاق و مبتکر بودند که به ریاست اد کتمول کار میکردند. این شرکت که حول بخش گرافیک رایانهای لوکاسفیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد.
.
اد کتمول، دانشآموخته دانشگاه یوتا و متخصص علوم رایانه است. او در حال حاضر رئیس شرکتهای والت دیزنی و پیکسار است.
.
بخشی از کتاب:
.
«دو اصلِ خلاقیتِ تعیینکننده در پی فیلم داستان اسباببازی ظهور کرد. این اصول به نوعی «منترا» برای ما تبدیل شدند، عباراتی که به آنها پایبند شدیم و بیوقفه در جلسات تکرار میکردیم. ما معتقد بودیم که آنها ما را از امتحان داستان اسباببازی و مراحل اولیهی زندگی یک حشره گذراندند، و در نتیجه مایهی آسودگی بزرگی برای ما بودند.
.
اصل اول، این بود که «داستان، سلطان است» و منظورمان این بود که نمیگذاریم هیچچیزی ـ نه فناوری، نه ظرفیتهای محصولات جانبی ـ جلوی راه داستانمان قرار گیرد. به این حقیقت افتخار میکردیم که منتقدان عموماً در این باره صحبت میکردند که داستان اسباببازی چه احساسی را در آنها برمیانگیزد، و نه دربارهی جادوگریهای کامپیوتری که ما را قادر کرده بود آنرا روی پرده بیاوریم. اعتقاد داشتیم که این، نتیجهی مستقیم حفظ همیشگی داستان بهعنوان روشنگر راهمان بود...»
اینستاگرام آموزش مدیریت کسب و کار
«شرکت خلاقیت؛ غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند» خاطرات رئیس و یکی از بنیانگذران شرکت پیکسار، اد کتمول است.
.
استودیو انیمیشن پیکسار، یک شرکت پویانمایی رایانهای آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ به دست استیو جابز و اد کتمول راهاندازی شد.
.
پیکسار در آن زمان یکی از عجیبترین گروههای متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانهای بود. آنها گروهی از مهندسان خلاق و مبتکر بودند که به ریاست اد کتمول کار میکردند. این شرکت که حول بخش گرافیک رایانهای لوکاسفیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد.
.
اد کتمول، دانشآموخته دانشگاه یوتا و متخصص علوم رایانه است. او در حال حاضر رئیس شرکتهای والت دیزنی و پیکسار است.
.
بخشی از کتاب:
.
«دو اصلِ خلاقیتِ تعیینکننده در پی فیلم داستان اسباببازی ظهور کرد. این اصول به نوعی «منترا» برای ما تبدیل شدند، عباراتی که به آنها پایبند شدیم و بیوقفه در جلسات تکرار میکردیم. ما معتقد بودیم که آنها ما را از امتحان داستان اسباببازی و مراحل اولیهی زندگی یک حشره گذراندند، و در نتیجه مایهی آسودگی بزرگی برای ما بودند.
.
اصل اول، این بود که «داستان، سلطان است» و منظورمان این بود که نمیگذاریم هیچچیزی ـ نه فناوری، نه ظرفیتهای محصولات جانبی ـ جلوی راه داستانمان قرار گیرد. به این حقیقت افتخار میکردیم که منتقدان عموماً در این باره صحبت میکردند که داستان اسباببازی چه احساسی را در آنها برمیانگیزد، و نه دربارهی جادوگریهای کامپیوتری که ما را قادر کرده بود آنرا روی پرده بیاوریم. اعتقاد داشتیم که این، نتیجهی مستقیم حفظ همیشگی داستان بهعنوان روشنگر راهمان بود...»
اینستاگرام آموزش مدیریت کسب و کار