مهلت ارسال مقاله به ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی بازی‌های ...

مهلت ارسال مقاله به ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به گزارش ایسنا، بازی‌های رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سرگرم‌کننده از جمله زمینه‌های جذاب پژوهش هستند که با در کنار هم آوردن علوم مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی و ...، زمینه‌ساز تحقیقات بین‌رشته‌ای ناب می‌شوند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جوامع علمی قرار گرفته است. در همین راستا، دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۹۴ کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را با هدف جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای برگزار کرد. ششمین دوره‌ی این کنفرانس، با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در روزهای ۳۰ بهمن ماه و اول اسفند برگزار می‌شود. در این رویداد که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، امکان ارزیابی ایده‌ها و مقالات پژوهشی توسط بزرگترین شبکه‌ی پژوهشی کشور در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای (شامل بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخل و خارج کشور در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف) فراهم شده است. نگاه ویژه‌ی این دوره به بازی‌های رایانه‌ای؛ از کودکی تا سالمندی اختصاص دارد و پژوهش‌های مرتبط با این محورها جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. محورهای این کنفرانس، تحلیل‌های روانشناختی، درمان و ارتقاء سلامت روانی، سواد رسانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هیجان، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، قدرت نرم، ملاحظات حقوقی مالکیت فکری و کپی‌رایت، رویکرد فلسفی بازی‌های رایانه‌ای، شیوه‌های جذب مخاطب، بازاریابی و تبلیغات، نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی، مدل‌سازی فرایند توسعه‌، مدل کسب و کار و درآمدزایی، مدیریت پروژه‌های بازی‌سازی، فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ بازی‌های آنلاین، رویکردهای هوش محاسباتی، نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر، تولید محتوای رویه‌ای (PCG) و دشواری پویا، بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری، تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری، اصول هنری در طراحی و شخصیت‌پردازی، بهینه‌سازی در تلفیق هنر و تکنیک، روایت و بازی‌نامه‌نویسی، بازی‌های جدّی  (Serious Games)، بازی‌نمایی  (Gamification) است. علاوه بر آن از جمله محورهای کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های خانواده، درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، تاریخ و ادبیات، آموزش و یادگیری، تبلیغات، هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی، فقه و اخلاق، توسعه‌ی صنعت گردشگری، درمان اختلالات جسمی، توانبخشی شناختی، ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی و کلیه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و هنری و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای. ۵ بهمن ماه نتایج داوری مقالات اعلام می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در این کنفرانس ۱۵ بهمن ماه است. انتهای پیام ایسنا #کنفرانس_بین_المللی_بازی_های_رایانه_ای #مهلت_ارسال_مقاله