مایکروسافت یک سرویس جریانسازی برای بازی و کنسول های جدید ایکس باکس را ایجاد می کند

مایکروسافت یک سرویس جریانسازی برای بازی و کنسول های جدید ایکس باکس را ایجاد می کند


چندی پیش مایکروسافت به کارش بر روی جریانسازی بازی با استفاده از فن آوری ابری اشاراتی کرده بود، اما دیروز در E3 (نمایشگاه سرگرمی های الکترونیک) این شرکت آن را رسما معرفی کرد. فیلیپ اسپنسر، مدیر بازی مایکروسافت، نشان داد که این شرکت بر روی سرویس جریانسازی بازی که بر روی همه دستگاه ها قابل اجرا است سخت کار می کند. اسپنسر می گوید: "مهندسان [فن آوری] ابر ما در حال ساخت یک شبکه جریانسازی بازی برای باز کردن قفل کنسول و بازی بر روی هر دستگاهی هستند. این سرویس بر روی ایکس باکس، رایانه های شخصی و یا تلفن ها کار خواهد کرد.


اسپنسر تاریخی برای در دسترس بودن سرویس اعلام نکرد، اما او قبلا در مورد جریانسازی بازی ایکس باکس زمان سه سال را اعلام کرده بود. در گذشته بسیاری از تلاش ها برای خلق سرویس جریانسازی بازی شکست خورده بود و محقق کردن این هدف چالش برانگیز است. سونی سرویس جریانسازی بازی آنلاین OnLive را ایجاد کرد که در نهایت با شکست روبرو شد. قبلا نیز Gaikai را ایجاد کرده بود در نهایت بخشی از سرویس PlayStation Now سونی شد. انویدیا (Nvidia) در حال تلاش برای جریانسازی بازی ها برای رایانه های شخصی است، اما تمامی سرویس های موجود از نوعی تاخیر رنج می برند که از استفاده گسترده آنها جلوگیری می کند.


اسپنسر همچنین چیزی را که باید آشکار می شد، فاش ساخت: مایکروسافت در حال ساخت کنسول های جدیدی برای ایکس باکس است. بر طبق گفته اسپنسر، تیم های مایکروسافت "عمیقا بر روی معماری کنسول های ایکس باکس کار می کنند." تیم تحقیقاتی مایکروسافت نیز بر روی هوش مصنوعی برای بازی کار می کنند. اسپنسر توضیح می دهد: "کارشناسان ما در بخش تحقیقات مایکروسافت در حال توسعه آینده بازی های هوش مصنوعی هستند، بنابراین جهان و شخصیت هایی که از آن لذت می بریم، غنی تر و جذاب تر می شوند."